Volt egy álmom

2010.06.24. 12:10 pyrogate

Álmodtam egy világot magamnak,
Itt állok a kapui előtt.
Adj erőt, hogy be tudjak lépni,
Van hitem a magas falak előtt.

Egy hónappal ezelőtt elindítottuk ezt a blogot. Tudtuk, hogy nem ez lesz a legnépszerűbb, hiszen nem Brazíliáról, Olaszországról vagy Angliáról írunk, hanem "csak" Paraguayról, mely Dél-Amerika "középcsapata". 3 ország volt a kontinensen már világbajnok, a többiek általában a csoportból való továbbjutást is sikerrel élik meg. Néha-néha egy meglepetés, egy-egy hatalmas meccs, szívvel-lélekkel küzdés és végül a szomorú, de legtöbb ember számára nem fájdalmas búcsú. Ez jutott nekik mindig is. Nem mondom, hogy Paraguay idén berobban és megnyeri a VB-t, de egy hónappal ezelőtt elterveztem: egészen a negyeddöntőig követjük majd a csapatot, és írjuk nektek ugyanúgy, tiszta-szívvel, mint ahogy a csapat mindent belead ebbe a történelmi sikerbe. Ma pedig itt állunk a siker kapujában, legalábbis látjuk egyre közelebbről.

Az álmomat pedig nem adtam fel, sőt, tovább bontogattam: az egyetlen lehetőséget akkor is a csoportelsőségben láttam - el kell kerülni a hollandokat, hiszen már akkor is sejthető volt, a csoportjuk másik 3 tagja nem túl acélos. Erre pedig ma mindennél nagyobb sanszunk lesz, hiszen Hollandia eddig 100%-os, tehát csak rajtunk áll, hogy a könnyebb utat választjuk-e.

Anno ugyan azt hittem, Kamerun lesz az ellenfelünk a 16 között, de ezúton is szíves elnézéseteket kérem a tévedésért. Dánia, vagy Japán se sokkal acélosabb náluk. Oké, rendben, nem egyértelmű a győzelem, de nagyon sok esélyünk van rá, és ez önmagában is rendkívül fontos. A másik tévedésem az volt, hogy az olaszokat 4 pontra vártam az utolsó forduló előtt, de ennek is csak örülhetünk, hiszen így győzelem esetén nem kell figyelni a gólarányt. Minden klappol, igaz? Csak az a fránya győzelem, csak az kell nekünk!

Könnyű lesz-e, vagy nehéz? Hááát...Egy hónappal ezelőtt azt mondtam volna (és mondtam is), hogy Új-Zéland ellen semmi ellenállásba nem ütközünk majd, sima 2-0-val lépünk át a következő körbe. Véletlen lenne azonban, hogy a szlovákok ellen nagyobb arányú győzelmet prognosztizáltam? Aligha. Sajnos már akkor is várható volt, hogy Új-Zéland - tudva a képességeit - remek védekezést fog bemutatni és egy-egy beíveléssel, kontrával gyakorlatilag akárkit meglephetnek. Ezt persze nem a semmiből találtam ki - akkoriban verték meg a szerbeket, szintén egy talált góllal és remek bekkeléssel. A Konföderációs kupa óta rengeteget fejlődtek, a VB-n eddig számomra a legkellemesebb meglepetést hozzák - két hősies döntetlennel mindenkit elkápráztattak. A csoda elvileg folytatódhatna, győzelem, sőt adott esetben döntetlen esetén, de ugyan, ne adjuk már meg nekik ezt az örömöt. Ausztrália eltávolításával gyakorlatilag négyévente itt lesznek majd, tehát legközelebb is simán megpróbálhatják. Lehetséges, hogy valamennyire szorítani is fogok nekik majd, persze ha nem Paraguay ellen játszanak. Nálam kivívták a respectet!

Sajnos a mérkőzéssel kapcsolatban nem vagyok maximálisan optimista. Tudom, tudom, egyelőre mindenki boldog és önbizalommal telve várja a mérkőzést, azonban Új-Zéland taktikájának köszönhetően gyakorlatilag akárki ellen bennük van a 3 pont ugyanúgy, ahogy a 0 is. Nem lesz egyszerű, ez egyszer biztos, azonban nem kell félni se, hiszen Paraguay eddigi meccseiből már kiderült: roppant erős a hátsó alakulat. Mivel eddig nem nagyon hibáztunk, így az All Whites ellen szerintem maximum a támadásban lehetnek problémák. Én persze hiszek abban, hogy nyerünk, de szerintem 1, maximum 2 góllal. Utána pedig lehet este szorítani (ahogy szeretnének), hogy ki legyen az ellenfél. Talán amúgy nekünk Japán öngyilkos focija jobban állna, de Dánia nagyon is sebezhető védelme is feltörhető.

Megint elkalandoztam, látjátok? Koncentráljunk egyelőre erre az egyetlen meccsre, szorítsunk hangosan Paraguay csapatának. Tudom, most még kevesen vagyunk, de ne féljetek, hamarosan egyre többen állnak majd mellénk, és csodálnak majd minket is, amikor a legjobb négy közé jutásért harcolunk majd. Új-Zéland összes szurkolójának pedig üzenem: Szép volt, amit a csapatotok csinált, de minden lufi kipukkad egyszer. Négy év múlva folytathatjátok, minden tiszteletem a tiétek.

1 hónapja azt álmodtam, hogy Paraguay történelmet ír, nyolc között lesz. Ma hatalmas lépést tehetünk a célunk felé!

Vamos Albirroja!

1 komment

Címkék: foci futball új világbajnokság paraguay vb2010 zéland

A bejegyzés trackback címe:

https://laalbirroja.blog.hu/api/trackback/id/tr322106206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyhoho 2010.06.24. 12:18:28

Gratula!

Paraguay továbbjutott, király! A szerencsétlen olaszok bekaptak 10 gólt, igaz hogy rugtak is tizet :bruhaha:, de azért srácok... Új-Zélandtól kikapni, na az gáz...
süti beállítások módosítása